چرا باید حافظه کش رو پاک کنیم؟
نوشته شده توسط : hamed

اینجانب کچلم، اولش خط رشد موهام سئو در مشهد رفت رایا پارس عقب و به‌تدریج ahrefs کمتر شد و الآن حتی یه خط موی هم دیگه روی سرم وجود ندارد. موهای اینجانب بخاطر بی رحمی بدین روز زمین‌خورد... بی رحمیِ طبیعت، شاید میخواسته اینجانب مجرد بمونم. میدونید مطرح ترین انگیزه ریزش مو سر، به جز بی رحمی طبیعت! چیه؟ تمیز نکردن کش. بعله. میپندارید جوک می کنم؟ تو نوشته‌ی‌علمی های علمی نوشته؛ ناکامی های متواتر منجر حرص تناول کردن و ریزش گیسو میشه. موقع پیاده سازی یه تارنما تازه یا این که نرم‌افزار یا این که اَپ، هنگامی می‌خواهید شاهکارتونو آزمایش فرمائید و همش می بینید تغییراتتون ایفا نشده! بخاطر تمیز نکردنِ کشِ و نمی­دونید با این شغل چه مشکلاتی برای تِستِرها بوجود میارید.
کش مثل انبار کامپیوتر میمونه. زمانی از مرورگرتون یه برگه اینترنت گشوده می‌کنید، کامپیوترتون یه نسخه برداری از برگه یا این که قسمتهایی از ورقه در یاد کش، ذخیره میکنه که بهش میگیم کش میکنه. اینطوری دیگه مایحتاج وجود ندارد هر توشه که همون برگه رو گشوده می کنید، مجدد عکسها و ارکان شیت از سرور اینترنت لود بشن، بلکه از خاطر کش کامپیوتر خودتون، خیلی سریعتر گشوده میشن. درسته که سرعت بالا میره البته اگه خاطر کش رو تمیز نکنید، تلاش کامپیوترتون میاد ذیل. به جز این، زمانی خاطر کش رو منزه می‌کنید، مشکلاتی که بوجود اومدند حل میشن و سایتهایی که پیش از این گشوده کرده بودید، این توشه اگه گشوده بشن به طور ورژن جدیدشون گشوده میشن.
اکنون شاید بپرسید منزه نکردن کش کامپیوتر اینجانب چه ربطی به خلل تسترها داره؟ خب فرض نمائید یکی‌از مشتریهای دارکوب، فولدر یا این که طرحی رو بروز میکنه و فایلها رو تغییر و تحول میده. فایلهای دیرین تو خاطر کش کامپیوترش ذخیره شدند و برای همین کامپیوتر اون اپ یا این که اینترنت رو از یاد کش بارگذاری میکنه و در فیض واپسین تغییرات ایفا گردیده چشم نمیشن و شخص اندیشه میکنه تغییراتی که ایفا داده اجرا نشدند یا این که باگ و مشکلی است. این میشه که تلفن همراه رو برمیداره و زنگ میزنه به دارکوب. اگه کش تونو تمیز فرمایید، میتونید واپسین ورژن و فایلهای تازه رو ملاحظه کنید و مشکلی پیش نمیاد و کسی هم ریزش مو سر نمیگیره!
اوایل پیشرفت هر چیزی می بایست عملکردشو بیشتر بسنجید، یعنی بیشتر از اینکه کد ساخت می‌کنید، بایستی کدهایی که تا قبل از این ساختید رو آزمایش فرمائید و پیش از هر آزمایش هم می بایست کش رو خالی فرمائید تا زمانی می‌خواهید سود کارتونو مشاهده کنید، بروزرسانی ها مستقیما از سرور بارگذاری بشن خیر از خاطر کامپیوتر. زمانی کش خالی باشه CSS و js سابق جاشونو به CSS و js تازه میدن.





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: